Tempo v Comextranse udáva špedícia

Riaditeľkou dopravy v spoločnosti je Ing. Tatiana Zacharová, ktorá koordinuje jednotlivé oddelenia a riadi presun vozidiel medzi jednotlivými oddeleniami. V rozhovore s nami zhodnotila situáciu z hľadiska obchodu, vyťaženosti vozidiel a nových kontraktov.

- Minulý rok sa niesol v duchu stability aj na oddelení špedície. Mali sme stálych zákazníkov, čo sa prenieslo aj do tohto roka. Novinkou bolo otvorenie oddelenia s názvom Únia, kde sme prijali dvoch dispečerov. Sústredené sú v ňom vozidlá pod zahraničnými špedíciami, ktoré jazdia iba v rámci EÚ, mimo Slovenska. Zmeny sa udiali aj v jednotlivých pracovných zaradeniach. Vyčlenili sme dispečerov pre konkrétne oblasti. Samostatne pre Kaufland, samostatne pre firmy KIA, Hyundai a samostatne pre oblasť export-import zo Slovenska. Vyťažujeme vozidlá do Nemecka, Holandska, Belgicka... Niektoré spoločnosti sa neustále menia,  takže musíme byť flexibilní aj v tomto smere a okamžite zabezpečiť novovzniknuté požiadavky

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Darí sa vám získavať nových zákazníkov?

- Je pravdou, že trh je v súčasnosti stabilizovaný a každý prepravca má svoje firmy, ktorým zabezpečuje špedíciu. Situácia už nie je taká dramatická ako v minulosti, keď sa firmy bili o každého jedného zákazníka. Zdravú konkurenciu však pociťujeme, takže sa musíme snažiť nielen v oblasti služieb, ale i v oblasti podmienok pre vodičov. Vodičov je nedostatok, čo vplýva na zvýšené nároky pri ich prijímaní do zamestnania. Tomu musíme prispôsobovať stratégiu rastu miezd v doprave  a zvýšenú starostlivosť na zlepšenie podmienok pre vodičov.

 Za exkluzívneho zákazníka označujete v súčasnosti Kaufland, čomu ste prispôsobili aj vozový park. Ako sa vyvíja situácia pri tomto klientovi?

- Spoločnosť Kaufland  Slovenská republika, v.o.s. sa neustále rozširuje. V súvislosti s rozširovaním prevádzok nám narastajú nové kontrakty. V minulom a tomto roku sme získali závozy pre ďalšie tri prevádzky,  Dolný Kubín, Rimavskú Sobotu a Čadcu. Celkovo vozíme pre 8  prevádzok spoločnosti Kaufland slovenská republika, v.o.s. Tieto závozy vozíme neustále – aj  sviatky, soboty i nedele.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyzerá bežný pracovný deň na špedícii?

- Dni máme dopredu namodelované od zákazníkov. Niektoré zákazky máme naplánované, niektoré sú náhodné a okamžité. Neustále riešime, vybavujeme. Raz vyťažováky, servisy áut, inokedy nakládky a vykládky tovaru. Popritom sledujeme, či vodiči dodržiavajú dohovor AETR ktorý presne stanovuje maximálnu dobu jazdy a povinné prestávky v doprave. Každý dispečer má svojho zákazníka, a podľa toho sa chystá doprava a určí sa vodič, ktorý na zákazku pôjde. Pracovným dňom sa povinnosti nekončia. Telefón je v pohotovosti deň i noc. Dať si tichý tón pre spaním by bolo ozajstnou katastrofou.

Vo firme ste od jej založenia. Je málo žien, ktoré inklinujú kamiónom...

- Na žilinskej univerzite som vyštudovala železničnú dopravu, čo je k cestnej už len krôčik. Logistika je dôležitá pri akejkoľvek doprave. Do roka urobíme 17 až 18-tisíc nakládok. Pre mnohé firmy robíme prepravy just in time a jazdíme nonstop. Ide o trojzmenné prevádzky, takže kamióny sa neustále nakladajú a vykladajú. Keď si zoberieme, že rok má 250 pracovných dní, ide až o 60 nakládok denne.

SkryťVypnúť reklamu

Takouto štatistikou viete posúdiť, ako sa darí ekonomike Slovenska...

- Čo sa automobilového priemyslu týka, tak určite hej. Ak sa darí ekonomike, vozíme veľa, keď je útlm, poznať to na prepravách. Nedá mi nespomenúť plynovú krízu, ktorá trvala dva mesiace. Vtedy sa jazdilo podstatne menej.

Ako je to s prepravami v Európe v tomto nepokojnom čase?

- Situácia s prepravami v Európe je znepokojujúca. Boja sa najmä tí, ktorí čakajú na trajekty. Strašiakom je Veľká Británia, kde im naskakujú utečenci priamo do kamiónov. My Veľkú Britániu vozíme minimálne, ale ako tvrdia ostatní dopravcovia, je to hrôza. Celá Európa je menej bezpečná. Najmä vo Francúzsku musia byť vodiči pozornejší..

Máte toto ošetrené v rámci poistenia?

- Poistky máme, ale tie vás pred zlodejmi neuchránia. Na počet kilometrov ktoré robíme, t.j. 7,2 miliónov ročne, sa stávajú poistné udalosti, minimálne však vinou našich vodičov. So stratami sa počíta. Poistená je i každá sedačka poistením liečebných nákladov v zahraničí. Stáva sa nám že vodiči podstupujú operáciu v zahraničí.

Aj keď vo firme Comextrans je stav vodičov stabilizovaný, v rámci Slovenska je situácia dramatická...

- Čísla zamestnanosti v tomto segmente vylepšujú starší vodiči kamiónov. Svoju prácu si za roky obľúbili a inak si život predstaviť nevedia. Vodičské preukazy robili za iné ceny, než sú dnes, čo je prekážkou najmä pre mladých ľudí, pre ktorých sa vodičské oprávnenie na kamión stáva takmer nedostupné. Do budúcna pozeráme s veľkými obavami. Osobne si myslím, že problémy vyrieši až trh v dlhodobom horizonte. Pre našu spoločnosť jazdia vodiči z celého Slovenska. Veľké zastúpenie majú najmä východniari, ktorí jazdia úniu. Veľakrát sú mimo domova šesť až osem týždňov. Majú iný typ práce ako vodiči jazdiaci po Slovensku. V Európe je silná konkurencia. Konkurujú nám Poliaci i Balkánci. Na Slovensku si konkurujeme len medzi sebou, ale vonku medzi vodičmi z celej Európy.

Vodičov i automechanikov ste si vychovali aj z radov študentov...

- Študentom, ktorí ku nám chodia vykonávať prax, ponúkame možnosť zaplatenia vodičských preukazov. Pracujeme s nimi veľmi intenzívne. Správame sa ku nim ako k zamestnancom. Majú zabezpečenú stravu, dostávajú mzdu, pracovné oblečenie, v lete im poskytujeme brigády. Chodia ku nám radi. Máme podpísané dohody s viacerými školami o poskytovaní praktické vyučovania.

Akú zdatnosť vyžadujete od vodiča kamióna jazdiaceho po Európe?

- Musí vedieť čítať predovšetkým mapy. Samotné GPS nestačí. Často ich zavedie inam. Taktiež uvítame, ak je máličko jazykovo zdatný. Pomohlo by nám, keby sa otvoril odbor - vodič profesionál v kamiónovej doprave, lebo kamióny sú už pomaly zložitejšie ako lietadlo. Je v nich samá elektronika a bolo by fajn, keby sa s tým študenti oboznámili už počas štúdia. Pomohlo by to nielen nám, ale celému dopravnému trhu na Slovensku.

 Čo by ste v tomto roku uvítali z hľadiska špedície?

- Prvoradá je stabilizácia. Aby sme v zmenách, ktoré sme začali v minulom roku, úspešne pokračovali. Uvítali by sme taktiež zjednodušenie zákonov.

V minulom roku ste mali prvý ročník športovo zaujímavej akcie s názvom Comex -run. S akým posolstvom?

- Bol to beh zo SAD Ilava do Iliavky. Výťažok z dobrovoľného štartovného putoval na podporu handicapovaného človeka po úraze. Aj keď to nebola horibilná suma, skutok to bol ušľachtilý a plánujeme v tom pokračovať. Ďalší ročník bude v júni a už dnes máme viac než sto prihlásených. Verím, že akcia sa vydarí a prinesie opäť úžasný športový zážitok. (DV)

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ikonický roštový chodník cez mokrade.

Historický park v Lednických Rovniach patrí na Slovensku k najkrajším.


  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu