POVAŽSKÁ BYSTRICA. Trať zmodernizuje podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlikovej „Združenie Nimnica" za cenu 364,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Toto združenie zvíťazilo v tendri železníc a jeho vedúcim členom je spoločnosť Doprastav. Ďalej sú v konzorciu firmy TSS GRADE z Bratislavy, Subterra z Prahy a Elektrizace železnic Praha. „Výstavba tejto prvej etapy modernizácie trate Púchov – Žilina potrvá 40 mesiacov," avizovala Pavliková.
Ide podľa jej slov o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Modernizácia trate pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty, aby sa zvýšila jej technická vybavenosť a použiteľnosť. Zabudujú sa do nej najmodernejšie prvky, čím sa skvalitnia a zlepšia jej technické parametre a ukazovatele.
Modernizácia tohto úseku spojí podľa Pavlikovej už zrealizovaný úsek Beluša - Púchov a úsek Považská Teplá - Žilina. „Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 kilometrov za hodinu," doplnila.
Stavba je pre jej veľký rozsah rozdelená na päť ucelených častí. V rámci modernizácie sa na trase vybudujú dva tunely. Prvý s názvom Diel je dlhý 1082 metrov a druhý je Milochov s dĺžkou 1861 metrov. Zároveň sa na trase zrušia existujúce úrovňové priecestia a nahradia sa cestnými nadjazdmi, podjazdmi alebo len podchodmi pre peších.