POVAŽSKÁ BYSTRICA.Cestovanie spojmi MDS využije ročne v priemere až 3 milióny cestujúcich. Komfort prepravy sa neustále zvyšuje. Spoje sú plne vybavené informačnými systémami, ktoré kopírujú najnovšie trendy, čo oceňuje najmä mladšia a stredná generácia. Do rodiny vozového parku pribudol ďalší moderný, plne klimatizovaný autobus triedy Euro 6, ktorý spĺňa zložité kritéria nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj životného prostredia.
Generálna obnova
Ako uviedol výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva MDS Ing. Jozef Keruľ, v obnove vozového parku bude spoločnosť pokračovať i naďalej. „Je to v poradí už tretí voz, ktorým sme nahradili starší typ. Čas plynie veľmi rýchlo. Od spustenia nových autobusov do prevádzky uplynulo takmer desať rokov. Za ten čas prepravili autobusy už milióny ľudí, čo sa odrazilo na ich technickom stave,“ tvrdí. Dodáva, že legislatívne stanovenú hranicu životnosti autobusu 16 rokov určite nevyužijú. Posudzovať budú aktuálny technický stav.“
Nová aplikácia
Mestská dopravná spoločnosť udáva trend v informačnej technike. Do praxe zavádza novinky, ktoré do procesu následne aplikujú aj dopravné spoločnosti iných miest. Aktuálne ako prvá na Slovensku spustila ďalšiu aplikáciu, do ktorej môžu cestujúci vstúpiť prostredníctvom QR kódu. „Po kliknutí na QR kód, umiestnený na zastávke autobusu sa, automaticky zobrazí pohyb spoja po trase, čo je pre cestujúceho nadstavbou,“ informuje riaditeľ.
Karty prevažujú
Cestovanie autobusom je efektívny spôsob prepravy, ktorý v minulom roku využilo v priemere až 3 milióny cestujúcich. Cena cestovného zostala nezmenená. Čo však prekvapilo vedenie MDS je fakt, že ľudia v malej miere využívali mesačníky, ktoré cestovanie výrazne zlacňujú. Za jednotnú sumu sa môžu cestujúci presúvať v rámci mestských i prímestských častí bez obmedzenia. V kurze sú naďalej čipové karty, ktoré využíva až 87 percent cestujúcich.
Autobus nie je taxi
Zo štatistík plynie, že počet prepravovaných osôb stúpa aj v závislosti od rozširovania výrob v priemyselných objektoch, kde nastáva problém s parkovaním. Čo sa spokojnosti cestujúcich týka, vždy sa nájdu takí, ktorí služby ocenia, ale i takí, ktorí iba kritizujú. „Spokojní nemôžu byť všetci. Veľa ľudí si mýli autobus s taxíkom, ktorý príde na zavolanie, ale v praxi to tak nefunguje. V dátovom režime je určitý systém, ktorý dokáže nabúrať aj len jeden deň prázdnin naviac,“ tvrdí Keruľ. Prepravu osôb ovplyvniť môžeme, čo však nie sme schopní ovplyvniť, je organizácia pracovného času, ktorý si menia úrady a zamestnávatelia flexibilne bez oznámenia dopravnej spoločnosti, takže reakcia na tieto zmeny je z našej strany oneskorená. Verím, že tieto okolnosti sa u verejnosti stretnú s väčším pochopením.“
Autor: DV